m

Vali Konağı Cad. No.8 Kat.5 Bizim Apt Nişantaşı İSTANBUL

info@veritaspsikiyatri.net

Randevu ve iletişim için : 0212 296 55 81 ve 0532 507 45 45

İnsan ve insan davranışına ait ilginç ve güncel yazılara dolu!

Yaygın Kaygı Bozukluğu

Anksiyetenin Tüm Güne Yayılmış Hali

Kaygı Doğal Bir Duygudur, Ancak…

Yaygın Kaygı Bozukluğunun Belirtileri

Yaygın Anksiyete bozukluğunda dnsanlar yerinde durmakta zorlanırlar ve sürekli bir huzursuzluk hissi içindedirler. Süregen kaygı hali insanı bitkin ve yorgun düşürür, enerjisi kalmamış gibi hissederler. Bu durumdaki insanlar konsantre olmakta zorluk çekerler ve zihinleri sanki bomboş gibidir. Çabuk sinirlenebilirler ve dikenüstünde hissederler. Yaygın Anksiyete Bozukluğu olan bireylerde uyku bozuklukları

Yaygın Kaygı Bozukluğunda Beden Belirtileri Sık Görülür

Sürekli gerginlik, bunaltı hali istemsiz olarak beden üzerinde sonuçlar çıkarır. Kas ağrıları, başağrıları, tıbbi olarak açıklanamayan gastrointestinal sistem belirtileri yaygındır. Vucut direnci düşüktür ve yaşanan kaygı ile bir kısır döngü oluşur.

Tedavi İyi Sonuç Verir

Hafif düzeyde kaygı bir süre sonra kabullenilir, yanlış bir değerlendirme ile sanki bir kişilik özelliği imiş gibi anlaşılmaya başlanabilir. Bu tür insanlar evhamlı, vesveseli insanlar olarak betimlenir.

Oysa Yaygın Kaygı Bozukluğu tedavi ile çok iyi düzelebilir. Tanı konması ve tedavi planlanması sadece psikiyatri uzmanı doktorlar tarafından yapılabilir. Dr. Ali Hilmi Yazıcı’nın konu ile ilgili Video Anlatımını Veritas Tv YouTube Kanalımızdan İzleyebilirsiniz.